Wat is SEO en waarom is het belangrijk?

  • door

Je hebt waarschijnlijk gehoord van SEO en zoekmachinemarketing, en als je dat nog niet hebt gedaan, kunt je een snelle Wikipedia-definitie van de term krijgen, maar als je begrijpt dat SEO het proces is dat de zichtbaarheid van een website of een webpagina in de zoekmachines beïnvloedt. onbetaalde resultaten ‘helpt je  niet echt bij het beantwoorden van belangrijke vragen voor jouw bedrijf en de website, zoals:

  • Hoe ‘optimaliseer’ je  voor de site of die van uw bedrijf voor zoekmachines?
  • Hoe weet je hoeveel tijd je aan SEO moet besteden?
  • Hoe kun je ‘goed’ SEO-advies onderscheiden van ‘slecht’ of schadelijk SEO-advies?

Wat waarschijnlijk interessant is voor jou als bedrijfseigenaar of werknemer, is hoe je SEO daadwerkelijk kunt gebruiken om relevanter verkeer, leads, verkopen en uiteindelijk omzet en winst voor het bedrijf te genereren, wat onderdeel is van de zoekmachine marketing.

Waarom zou je om SEO geven?

Heel veel mensen zoeken naar dingen. Dat verkeer kan buitengewoon krachtig zijn voor een bedrijf, niet alleen omdat er veel verkeer is, maar ook omdat er veel zeer specifiek verkeer met hoge intenties is.

Als je blauwe widgets verkoopt, zou je dan liever een reclamebord kopen zodat iedereen met een auto bij je in de buurt jou advertentie ziet (of ze ooit interesse zullen hebben in blauwe widgets of niet), of elke keer dat iemand ter wereld typt ‘kopen blauwe widgets ”in een zoekmachine? Waarschijnlijk het laatste, want die mensen hebben commerciële bedoelingen, wat betekent dat ze opstaan ​​en zeggen dat ze iets willen kopen dat je aanbiedt. Dit is het fundament van zoekmachine marketing waar het mee begint.

Mensen zoeken naar dingen die rechtstreeks verband houden met uw bedrijf. Daarnaast zijn jouw prospects ook op zoek naar allerlei dingen die slechts losjes met jouw bedrijf te maken hebben. Deze bieden nog meer mogelijkheden om in contact te komen met die mensen en om hun vragen te beantwoorden, hun problemen op te lossen en een vertrouwde bron voor hen te worden.

Is de kans groter dat je jouw widgets krijgt van een vertrouwde bron die elk van de laatste vier keer dat je zich tot Google wendde voor hulp bij een probleem, geweldige informatie heeft aangeboden, of van iemand van wie je nog nooit hebt gehoord?

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *