LinkedIn begint advertenties in LinkedIn-verhalen te testen.

  • door

LinkedIn heeft aangekondigd dat het een eerste test van advertenties in LinkedIn Stories heeft gelanceerd, nadat het in september voor alle gebruikers was uitgerold. Dit kan een nieuwe manier van posten zijn voor jouw social media marketing.

Met LinkedIn Stories-advertenties kunnen marketeers de reeks tools voor advertentietargeting van LinkedIn gebruiken om specifieke doelgroepen te bereiken en deze te bereiken met video op volledig scherm en advertenties met één afbeelding.

LinkedIn heeft het volgende naar buiten gebracht:

“We zijn verheugd om aan te kondigen dat we Stories Ads testen met een beperkt aantal adverteerders in een gesloten bèta met alle leden wereldwijd. Stories Ads kan merken helpen hun bereik te vergroten met onze community van meer dan 722 miljoen leden met video en afbeeldingen. advertenties. We hebben al meer dan 600 adverteerders gehad die campagnes hebben geactiveerd met positieve prestaties op het gebied van klikken, weergaven en kostenstatistieken. “

Dat zou interessant kunnen zijn – hoewel het ook de moeite waard is om op te merken dat LinkedIn geen gegevens heeft verstrekt over het gebruik van Verhalen, behalve dat de reactie op Verhalen “ongelooflijk positief” is geweest en dat Verhalen “honderdduizenden nieuwe gesprekken hebben aangewakkerd. op het platform”.

Wat niet echt veel betekent. Ik bedoel, natuurlijk bestaan ​​er LinkedIn-verhalen, maar adverteerders willen weten hoeveel mensen ze gebruiken, wat de betrokkenheidspercentages zijn, hoe mensen reageren. Het lijkt vreemd dat LinkedIn bij een aankondiging van een nieuw advertentieproduct geen prestatie-indicator heeft gegeven als maatstaf voor wat de toevoeging zou kunnen betekenen voor de campagnes.

Het voelt alsof LinkedIn dit heeft geprobeerd om de social media marketing te maskeren door het totale ledenaantal in zijn commentaren op te nemen, en LinkedIn heeft lang vermeden om in het algemeen actieve gebruikersstatistieken te verstrekken. Maar op dit moment zouden adverteerders dat willen weten.

Betekent dit dat mensen Stories niet zo vaak gebruiken als LinkedIn had gehoopt? Je zou aannemen dat als LinkedIn Stories geweldig zou gaan, dat LinkedIn dat graag zou willen aanprijzen als social media marketing tool. Maar dat is het niet. LinkedIn zegt dat het momenteel Stories Ads test met een bètagroep van adverteerders, en is van plan deze in 2021 breder te lanceren.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *